Unikanie usterek komputerowych

Nowi klienci na rynku IT bardzo często ulegają przeświadczeniu, że kupno bardzo drogiego sprzętu uchroni ich przed usterkami, awariami i innymi pojawiającymi się często problemami z komputerem. W wielu przypadkach komputer służy tylko do zabawy i sprawdzania poczty, ale są i takie domy, gdzie komputerów z przymusi jest kilka i wykorzystuje się je z powodzeniem do pracy, nauki, zabawy i wszystkich innych codziennych czynności, jak komunikacja z bliskimi za granicą chociażby. Nikogo nie dziwi więc, że firmy technologiczne stale usprawniają swoje procesory, karty graficzne i płyty główne w nadziei, że klienci stawiający na wysoką jakość rozwiązań nie będą szczędzili pieniędzy na konfigurację, która przynajmniej w teorii ma im dać święty spokój i poczucie bezpieczeństwa przy korzystaniu z komputera. W istocie jednak łatwo popełnić tutaj błąd, gdyż nawet najpotężniejsze procesory świata mogą ulec uszkodzeniu w wyniku niepoprawnego wykorzystywania przez użytkownika całego systemu. Łatwo jest bardzo drogie podzespoły bazowe zniszczyć poprzez niewłaściwe użytkowanie całego systemu i coraz częściej, co wynika z prowadzonych statystyk, komputery trafiające do serwisu w celu naprawy uszkodzone zostały w wyniku niewłaściwego użytkowania systemu operacyjnego – braku antywirusa, firewalla czy używania nielegalnych programów.