Sprzęt komputerowy i jego najczęstsze awarie
Najczęściej występujące awarie komputerowe sprowadzają się do wizyty samego sprzętu u serwisanta, lub do oddania go w ramach gwarancji. Nowoczesny sprzęt komputerowy ma to do siebie, że potrafi często się psuć i to, paradoksalnie, w najmniej odpowiednim momencie. Większość zakupywanego sprzętu branży komputerowej posiada gwarancje na parę lat od producenta, po ukończeniu której sprzęt „ma prawo” się popsuć. Aczkolwiek w praktyce wygląda to tak, że sprzęt komputerowy psuje się o wiele wcześniej niż producent to przewidział. Najczęściej występujące awarie komputerowe spowodowane są sposobem jego użytkowania. Jeżeli, przykładowo, przy komputerze większość czasu spędza dziecko, jest z góry przesądzone, że w dość krótkim czasie znajdzie się on z konieczności w naprawie u serwisanta. Dzieci nie szanują sprzętu komputerowego oddając się bez niczego grą komputerowym, podczas których w emocjach uderzają z całą siłą w klawiaturę. W komputerach najczęściej awarią ulega twardy dysk, monitor, lub cały system, bądź oprogramowanie. Awarie komputerowe pojawiają się również podczas złej eksploatacji danego sprzętu, złe podłączenie kabli, nie wyłącznie z sieci elektrycznej podczas zmiany warunków atmosferycznych, jak przykładowo burza. Sprzęty komputerowe psują się niezależnie od marki sprzętu i niezależnie od wysokości kwoty jaką za nią klient dał w sklepie.