Stałe zmiany na rynku

Na współczesnym rynku IT istnieje wiele firm, które absolutnie nie nadają się do tworzenia długoterminowych strategii i tak naprawdę poza kopiowaniem rozwiązań innych i sprzedawaniem ich po niższej cenie nie mają żadnych pomysłów. Ale to święte prawo każdego przedsiębiorcy obecne w niemal każdej dziedzinie rynkowego egzystowania. Skoro producenci samochodów tworzą nowoczesne i bardzo kosztowne produkty motoryzacyjne a zaraz obok równie dobre wyniki finansowe osiąga firma tworząca przeciętne i nadające się do kilkuletniego użytkowania tanie w eksploatacji pojazdy, to również na rynku IT skuteczne okazuje się niejednokrotnie powielanie tego, co rok lub dwa lata wcześniej zaprezentowali konkurenci na rynku. Dzisiaj wiele osób korzysta z czytników multimedialnych albo smartfonów firm, które nie istniały nawet na rynku w momencie, gdy pierwsze uniwersalne czytniki multimedialne z dotykowym ekranem zaczęły pojawiać się w rękach pierwszych klientów.niemniej posiadanie własnego kapitału i możliwość wykorzystania technologii oraz patentów zaprojektowanych i zbudowanych przez kogoś innego daje możliwości przetrwania na rynku wielu bardzo różnym markom. Nie jest to jednak równoznaczne z tworzenie rozsądnej i zbilansowanej strategii rozwoju. Ten kto nie myśli długoterminowo w przyszłości przegrywa.