Sprzedaż kosztownych konfiguracji

Tworzenie nowych podzespołów bazowych w komputerach stało się obsesją czołowych firm technologicznych już dekady temu a inwestorzy giełdowi najchętniej widzieli swój kapitał ulokowany właśnie w przedsiębiorstwach odpowiedzialnych za najciekawsze innowacje i najlepsze procesory czy karty graficzne. Przez długie lata nie było innego sposobu na poprawienie funkcjonowania komputerów i ustrzeżenie ich przed usterkami jak tylko stałe poprawianie podzespołów bazowych. Dzisiaj z całą stanowczością stwierdzić można, że proces ten zakończył się całkowitym powodzeniem i praktycznie wszystkie dostępne na rynku procesory czy płyty główne spełniają wymagania, które pozwalają cieszyć się dobrym działaniem sprzętu przez długie lata. Problemem coraz częściej nie jest jednak jakość podzespołów bazowych a odpowiednie korzystanie z komputera przez użytkownika – ten bowiem stanowi największe zagrożenie dla całego systemu i to nieodpowiedzialne kroki użytkownika systemu przyczyniają się najczęściej do usterek i awarii, które skutkują koniecznością naprawiania komputera. W trakcie trwania gwarancji naprawa komputera nie jest wielkim zmartwieniem i w większości przypadków producent dobrze zajmuje się oddanymi do naprawy komputerami. Ale po tym czasie tylko odpowiednie korzystanie z systemu może ustrzec przed poważniejszymi awariami.