Nowe koncepcje rozwojowe

Na rynku nowoczesnych multimediów istniało już wiele firm, które pojawiły się teoretycznie znikąd i natychmiast zajęły o wiele lepszą pozycję na rynku niż konkurenci walczący o uwagę konsumentów od dekad. Wszystko to za sprawą znaczenia innowacji i badań w procesie wprowadzania nowych mediów i rozwiązań technologicznych. Gdyby nie powstanie serwisu YouTube zapewne do dzisiaj dostęp do licznych multimediów bez ich kradzieży byłby niemożliwy nie mówiąc nawet o wpływie, jaki uwolnienie multimediów z rąk wielkich korporacji i przekazanie największego portalu zawierającego amatorski materiał w ręce zwykłego użytkownika Internetu miało na rozwój niezależnej kultury, prasy i muzyki. Dzisiaj multimedialne dokumenty poruszają się w sieci z zatrważającą prędkością i niejednokrotnie autor zamieszczający jakiś filmik w sieci nie ma pojęcia, że następnego dnia wszyscy nie tylko na jego kontynencie poruszać będą takie kwestie. Aby jednak mogło dojść do tak daleko idącego rozwoju nowoczesnych technologii niezbędne było uwierzenie w to, że taka praca ma sens a projekt mający na celu upowszechnić ogólnodostępne multimedia każdemu człowiekowi na planecie muszą wypalić. BO przez pierwsze lata funkcjonowania takich stron nie było mowy o zyskach i mało kto ufał w powodzenie tych ryzykownych acz ważnych przedsięwzięć.