Nowe horyzonty multimedialne

Firmy komputerowe od lat zastanawiają się w jaki sposób połączyć zadowolenie swoich udziałowców z odpowiednim kursem rozwoju firmy. Nie zawsze idzie to bowiem w parze i w wielu przypadkach udziałowcy dużej korporacji technologicznej oczekują przede wszystkim regularnego wypłacania dywidendy i dbania o zbilansowany budżet. Ale patrząc na sukces największych firm z rynku komputerowego i multimediów, telewizorów czy mobilnych czytników książek widać wyraźnie, że przez większość czasu na początku do biznesu trzeba jednak dopłacać i trudno jest oczekiwać, że zawsze wynik po stronie zysków będzie równie imponujący. W istocie wiele firm, które dzisiaj słyną ze swojej niepodważalnej pozycji na rynku multimediów przez pierwsze lata swoich działań musiały skutecznie przekonywać inwestorów, aby poczekali jeszcze na wyniki, aby nie oczekiwali natychmiastowych sukcesów. Oczywiście firmy działające na rynku multimediów i informatyki dostatecznie długo potrafią tak zbilansować budżet, żeby po stronie zysków wciąż znajdowało się więcej niż po stronie wydatków. Ale niejednokrotnie bardzo mocno uderza to w możliwość firmy do prowadzenia swoich kluczowych działań z zakresu inwestycji i badań. A nic tak nie jest w stanie zapewnić prosperity w następnym roku jak ciężka praca nad innowacjami w tym roku.