Konieczność stałego rozwoju

Często mówi się o tym, że to kto stoi w miejscu ten się cofa. Ma to zastosowanie do wielu najróżniejszych płaszczyzn, ale bez wątpienia współczesny rynek technologii mobilnych i multimedialnych jest możliwie najdokładniejszym odzwierciedleniem tego skutecznego porzekadła. Dla wielu firm promujących swoje urządzenia do odczytywania plików multimedialnych albo przeglądania Internetu pozostanie w miejscu jest czymś naturalnym. Nigdy nie miały one finansowej ani intelektualnej pozycji do tworzenia przełomowych dzieł, więc po prostu skutecznie tworzyły to, do czego pozwala prawo patentowe sprzedając własną wersję popularnych programów albo urządzeń dużo taniej niż konkurenci i ten sposób osiągając oczekiwane wyniki finansowe. Ale bez wątpienia nigdy te marki odtwarzające jedynie z roku na rok to, co już zostało stworzone i nie próbujące w żaden sposób poszukać własnej drogi w przyszłość, tracą powoli udziały w rynku i nie są w stanie z czasem zachować własnego finansowego zysku. Kupowanie licencji od innych i wykorzystywanie cudzych patentów staje się kosztowne a multimedialny rynek potrzebuje stałego zastrzyku nowinek, oryginalności, innowacji. Bez szukania własnej ścieżki rozwoju i projektowania własnych urządzeń łatwo jest wpaść w prawdziwą recesję i stanąć przed koniecznością redukcji zatrudnienia.