Klienci sklepów z elektroniką

Większość klientów sklepów z elektroniką i multimediami posiada dość przeciętną wiedzę na temat komputerów, systemów operacyjnych i tym podobnych zagadnień. Dlatego też zdecydowana większość z nich potrzebuje aktywnej pomocy sprzedawców przy wyborze odpowiedniego komputera. To daje możliwości tym handlowcom, którzy posiadają wyjątkowe umiejętności sprzedażowe – mają niepowtarzalną okazję przekonać klientów chociażby do tego, że droższe komputery psują się dużo rzadziej a drogie podzespoły bazowe nowej generacji są niemal stuprocentowym gwarantem tego, że sprzętu nie trzeba będzie oddawać do naprawy. W istocie sprzęt z najwyższej półki technologicznej jest bardziej trwały i wytrzymały, gotowy do pracy w nawet bardzo trudnych warunkach, ale nie oznacza to, że wydanie tysięcy na kosztowne procesory i karty graficzne przyczyni się do bezproblemowego funkcjonowania całości przez kilka lat. W rzeczywistości dużo ważniejsze w zachowaniu komputera i jego sprawności na odpowiednim poziomie jest właściwe wykorzystywanie systemu operacyjnego i zachowanie go w odpowiedniej kondycji. Komputer nawet z doskonałymi podzespołami bazowymi najwyższej klasy będzie działał coraz wolniej i coraz gorzej, jeśli użytkownik nie będzie potrafił zadbać o jego utrzymanie, aktualizacje i odpowiedni program antywirusowy.