Drobne naprawy bez ingerencji serwisów komputerowych

Gdy zauważamy usterkę sprzętową, która polega na braku reakcji naszego sprzętu, w pierwszej kolejności powinniśmy sprawdzić połączenie przewodów. W większości przypadków przyczyną problemów jest brak styku, bądź podłączenie kabla do złego wejścia. Jeśli myszka bądź inna część zestawu nadal nie odpowiada, należy poszukać w systemie wykazu sterowników. Może się okazać że konieczne jest jego ponowne zainstalowanie. W przypadku kart graficznych jest to częsta przyczyna nie wykorzystywania w pełni ich możliwości. Jeśli sterownik nie został dołączony do zakupu bądź, został on zagubiony znalezienie go w sieci może w nie być takie proste. Problem pojawia się szczególnie często przypadku zintegrowanych kart graficznych. Ich zakupu odradza się z uwagi na brak możliwości późniejszej wymiany podzespołów. Ponowne zainstalowanie plików może również rozwiązać problem związany z brakiem dźwięku. Jeśli oczywiście nie został on wyciszony przypadkowo skrótem klawiszowym naszej klawiatury. Może to być zaskakujące lecz użytkownicy zgłaszają się również i z takimi trywialnymi problemami do profesjonalnych serwisów. Naprawa nie zajmuje więcej niż kilka sekund, a nieuczciwi pracownicy wykorzystają tą sytuacje dla własnych korzyści podając wymyśloną skomplikowaną usterkę. Dlatego na wszelki wypadek lepiej najpierw opisać nasz problem znajomemu informatykowi.