A może plazma

Nowy telewizor nie jest dziś dużym wydatkiem. Co trzecia osoba w naszym kraju planuje w ciągu roku wymienić swój stary odbiornik na nowy, czego dowodzą badania statystyczne. Okazuje się jednak, iż większość konsumentów nie zdaje sobie sprawy pomiędzy różnicami w nowoczesnych technologiach wyświetlania obrazu. Wiedza, jaką społeczeństwo posiada odnośnie technologii telewizyjnych jest bardzo uboga. W ostatnich latach na rynku sprzętu telewizyjnego można zauważyć duży wzrost sprzedaży telewizorów plazmowych. Kupujący nie zdają sobie jednak sprawy z tego, w jaki sposób powinno oceniać się nowe telewizory. Zwykle ocena konsumencka sprowadza się do oceny jakości obrazu, jaki można zobaczyć na telewizorach eksponowanych w sklepach. Warto jednak pamiętać o tym, że jakość obrazu, który oglądamy zależy w ogromnej mierze od zastosowanych ustawień. Odpowiednia ilość kontrastu i nasycenia oraz ustawienie rozdzielczości wpływają na to, jak wygląda ostateczny obraz. Spotykane są sytuację, w których manipuluje się konsumentami ustawiając parametry telewizorów w sklepach tak, by jeden model posiadał obraz znacznie lepszy od modelów pozostałych. Przed zakupem nowego telewizora warto zapoznać się z technologiami telewizyjnymi i ściśle określić swoje potrzeby. Większość informacji znajdziemy w sieci internetowej.